h3.jpg
accordion joomla menu download

Hliahtida

  • Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τα πρόσφατα στατιστικά.

  • Σάββατο 18 Νοεμβρίου
    Πλάτωνος, Ζακχαίου και Ρωμανού μαρτύρων
  • captcha 
IAA

 Enoria

news

Τί είναι το Ιερό Σαρανταλείτουργο;
Τι να ζητήσω από τον Θεό;
Αγώνας μπάσκετ φοιτητών της Αρχιεπισκοπής με τροφίμους του Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα
ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΩ
Ξεκίνησαν τα μαθήματα Παραδοσιακών Χορών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Σχολή Παραδοσιακών Δημοτικών Χορών
Οι "τελειωμένοι" θα μας σπρώξουν στον Παράδεισο.
Έναρξη Νεανικών Κατηχητικών Συντροφιών 2017
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Radio
forum2
anakoinoseis2
minimata2

synaxeis

Ο διάλογος επικεντρώνεται στα βιβλία, στην κατάρτιση των θεολόγων και των δασκάλων του Δημοτικού και στη διατήρηση των βασικών συνιστωσών  της παράδοσης (πρωινή προσευχή, εκκλησιασμός, γιορτή Χριστουγέννων). Κανείς δεν φαίνεται πάντως να ενδιαφέρεται για το πώς τα παιδιά, οι μαθητές βλέπουν το μάθημα και τελικά την ίδια την Εκκλησία. Επίσκοποι και ιερείς είναι ευχαριστημένοι όταν οι μαθητές εκκλησιάζονται και μάλιστα σπεύδουν να φωτογραφηθούν μαζί τους, για να δείξουν ότι απολαμβάνουν της αποδοχής τους. Γονείς, θεολόγοι και δάσκαλοι αρκούνται στο ότι τα παιδιά διδάσκονται την θρησκευτική παράδοση, διασώζοντας έτσι το αίσθημα του ανήκειν σε μία ιστορία που έρχεται από το παρελθόν, χωρίς να αγωνιούν για το αν αυτό  έχει πραγματικό αντίκρισμα στη ζωή των νεώτερων. Η επίσημη Εκκλησία ενίοτε παραπονιέται  για τους θεολόγους και την έλλειψη διάθεσης συμμετοχής τους στην εκκλησιαστική ζωή. Ελάχιστοι προβληματίζονται  όταν τα παιδιά διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι η Εκκλησία δεν είναι δίπλα τους, δεν έχει λόγο γι’ αυτά ή εντοπίζουν την αξία της στο πόσο μπορεί να συμβάλλει στην ικανοποίηση υλικών αναγκών.

         Η επίσημη Εκκλησία έχει επαναπαυτεί στο γεγονός ότι το μάθημα των θρησκευτικών ακόμη διδάσκεται, όσο και όπως και όπου. Δεν δείχνει όμως να συνειδητοποιεί ότι δεν αρκούν η εγκεφαλική γνώση, η επαφή με το βιβλίο και τα πολυμέσα,  έστω και ένας δυναμικός θεολόγος ή δάσκαλος για να καλυφθεί το κενό της ενοριακής κοινότητας. Όταν τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τον όποιο προβληματισμό τους στη ζωή της ενορίας, τόσο στην κυριακάτικη θεία λειτουργία, όσο και στην κατήχηση και σε άλλες δραστηριότητες, όπως ο αθλητισμός, η μουσική, τα κοινωνικά φροντιστήρια, οι σύγχρονες τεχνολογίες, το θέατρο, για να αισθανθούν ότι η Εκκλησία είναι ζωντανό σώμα, το οποίο έχει να τους προσφέρει δυνατότητες μετοχής σ’ αυτό, η απόσταση θα αυξάνει και το μάθημα θα είναι απλώς μία υπενθύμιση ενός παρελθόντος που δε δίνει ζωή. Όπου, πάντως, υπάρχουν κοινότητες, με ανθρώπους αυταπάρνησης και δυναμισμού, που τολμούν να πρωτοπορήσουν, εκεί η Εκκλησία αγκαλιάζει τη νεολαία και οι νέοι ανταποκρίνονται.

         Δεν αρκούν τα μηνύματα των επισκόπων για την αρχή της σχολικής χρονιάς. Πέρα από την ανακούφιση των αναγκών των ανθρώπων, είναι καιρός η Εκκλησία να κάνει έξοδο από τους τοίχους των ναών και να συναντήσει τους νέους όπου και όπως μπορεί. Αλλά και να οργανώσει τις ενορίες της με διάθεση και ενθουσιασμό, ώστε οι νεώτεροι να βρούνε έμπρακτα τον λόγο του Χριστού: «εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσι» (Ιωάν, 10, 10).

π. Α. Μ.

Έχουμε 106 επισκέπτες

Εμφανίσεις Άρθρων
1074167

doudou

Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ