h3

πειδή Μεγάλη Τεσσαρακοστή εναι κατ’ ξοχήν περίοδος πένθιμος, καί πανηγυρικός χαρακτρας τς Θείας Εχαριστίας δέν συμφωνε μέ τόν πένθιμο χαρακτρα τς περιόδου ατς, κκλησία ρισε Θεία Λειτουργία νά τελεται μόνο τά Σάββατα καί τίς Κυριακές τς Μ. Τεσσαρακοστς, μέ ξαίρεση τή γιορτή το Εαγγελισμο, άν πέσει πό Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, τίς δέ λοιπές μέρες τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς, νά τελεται Θεία Λειτουργία τν Προηγιασμένων Δώρων.

Συνεχίζοντας καί μες σήμερα τό παλαιό κκλησιαστικό τυπικό, πού ριζε τι ο Χριστιανοί πρέπει νά μεταλαμβάνουν συχνά, καί κατά τήν ντολή τοησο Χριστο μας, « τρώγων μου τήν σάρκα καί πίνων μου τό αμα ν μοί μένει, καγν ατ», ννοεται κάνοντας νηστεία, συνδυαστικά μέ τό μέγα Μυστήριο τς ξομολογήσεως καί μέ ελογία πάντοτε το Πνευματικο, κκλησία προχώρησε στήν τέλεση τς Θείας Λειτουργίας τν Προηγιασμένων Δώρων κατά τή Μ. Τεσσαρακοστή.

Λέγεται Θεία Λειτουργία τν Προηγιασμένων Δώρων, διότι γιος ρτος, καθαγιάζεται πό τήν προηγούμενη Κυριακή, δηλαδή πό τήν προηγουμένη Θ. Λειτουργία, μποτίζεται στό γιο Αμα το Κυρίου μας, φυλάσσεται στό γιο ρτοφόριο τς γίας Τραπέζης καί προσφέρεται γιά θεία Κοινωνία τήν μέρα πού τελεται Θεία Λειτουργία τν Προηγιασμένων Δώρων.

Λειτουργία ατή εναι κανονικά σπερινή (γι’ ατό τελεται μετά τοσπερινο). μως, τελεται καί τά πρωινά κάθε Τετάρτης καί Παρασκευς τήν περίοδο τς Μ. Τεσσαρακοστς πρός διευκόλυνση τν πιστν, στό νά μπορον νά μετέχουν τς Θείας Εχαριστίας.

                                                                                       +  π. Ι. Σ.

 


Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ